• Bestil tid hos os på A-Z klinik for fodterapi. Ring 35 35 75 48 alle hverdage.

Klinik for fodterapi

Her på klinikken er vi statsautoriserede fodterapeuter som er professionelle behandlere af
fødder, og Danmarks eneste autoriserede behandlere af fodproblemer i forbindelse med
diabetes, nedgroede negle og arvæv.

Fodterapi er en del af sundhedsvœsenet, og bruges til at forbygge og helbrede alle
former for fodproblemer. Formålet med fodterapi er desuden, at behandle alt fra små
irritationer til fødder som dagligt lider p.g.a. fodsygdomme.

“Klinikkens placering er i den travle by, hvor alt skal gå hurtigt, men når man træder
indenfor fornemmer man straks roen og den afstressende virkning. Klinikkens farver og
lysets stråler fra vinduet giver fred i sindet og i sjælen”. –
Patient

 

Synes godt om

Nu findes vi også på Facebook hvor du kan få information og opdateringer fra kliniken. Du kan også sende en besked eller kommentere. Nyd af sommeren og pas på fødderne.

Ti gode råd!
– til hvordan du plejer dine fødder

file4621269753277 kopi

Smukke og sunde fødder kommer ikke af sig selv. Det kræver daglig pleje og omtanke.

1. Skyl fødderne dagligt
Lunken vand er bedst, og det er tilstrækkeligt at skylle dem i brusebadet. Hvis du bruger
sæbe, skal du være opmærksom på, at sæbe udtørrer huden.

2. Tør fødderne grundigt
Fødder skal tørres grundigt, når de har været våde. Især mellem tæerne. På den måde kan
du forebygge hudsvamp, der trives i varme, fugtige og mørke omgivelser.

3. Klip neglene lige over
Negle skal altid klippes lige over. Klipper du dem ned i siden, risikerer du at få nedgroede
negle, som kan danne betændelse. Sker det, skal du søge professionel behandling hos en
fodterapeut.

4. Brug fodcreme
Smør fødderne ind i creme hver dag, når de er blevet skyllet. Cremen holder huden på
fødderne smidig og forebygger hård hud og revner. Undgå at komme creme mellem
tæerne.

5. Hård hud og ligtorne skal fjernes
Hård hud og ligtorne er tegn på, at dine fødder belastes forkert. Derfor kan der være god
grund til at se nærmere på dit fodtøj. Du kan få hjælp til at fjerne hård hud og ligtorne hos
en fodterapeut.

6. Motionér fødderne
Fødderne har rigtig godt af at bevæge sig hver dag. Det styrker fodens muskler og
bevægelighed. Du kan fx krumme og sprede dine bare tæer og vippe fødderne op og ned.

7. Åndbare strømper
Skift til rene strømper hver dag. Sørg for, at strømperne ikke strammer, og brug så vidt
muligt strømper, der er svedtransporterende eller lavet af naturmaterialer som fx. bomuld.
Strømper af fx nylon forhindre huden i at ånde, så sved og fugt bliver i strømpen.

8. Tjek dine sko
Du kan tjekke, om dine sko passer til dine fødder ved at tage sålen ud og stille dig oven på
den. Stikker dine fødder ud over sålen, går du i for små sko. Det påvirker dine fødder og
kan ændre din naturlige fodform.

9. Overvej indlæg
Hvis dine fødder har fejlstillinger, kan du gå på en uhensigtsmæssig måde, hvilket kan give
dig smerter helt op i ryggen. Du kan derfor have glæde af et indlæg, der kompenserer for
fejlstillingerne og giver dig en bedre gang. Hvis indlæg skal virke, skal de fremstilles
individuelt til dine fødder og behov. Det kan du få gjort hos en fodterapeut på baggrund af
en gang- og fodanalyse.

10. Sko efter gøremål
Dine fødder har det faktisk bedst i sko, der passer til det du er i gang med. Derfor skal du
vælge forskelligt fodtøj, alt efter om du skal på arbejde, til fest, dyrke sport eller slappe af.

telefon       adresse       email